wtorek, 31 sierpnia 2010

Ulubiona dziesiątka

Bardzo mi miło, a to dlatego, iż zostałam zaproszona przez Ola_83 z http://mojemiejcenaziemi.blogspot.com/ do zabawy, której zasady przedstawiam poniżej:

1. Napisz kto zaprosił Cię do zabawy.
2. Wymień 10 rzeczy, które lubisz.
3. Zaproś następne 10 osób i poinformuj je w komentarzach.

A teraz dowiecie się co lubię ja. Kolejność jest przypadkowa.

1. MUZYKĘ - nie wyobrażam sobie bez niej życia. Zawsze mam przy sobie moje mp4, ponieważ, jeżdżąc autobusem, wolę żeby coś mi grało w uszach. Owo "coś" to przede wszystkim muzyka rockowa, cięższe brzmienia. Z racji tego, że jestem młodą osobą lubię odkrywać stare zespoły, takie z czasów moich rodziców lub nieco młodszych. Poza tym jestem otwarta na różne gatunki. Właściwie to słucham wszystkiego po trochu. No...z wyjątkiem techno :P Oprócz rocka lubię r'n'b, muzykę latynoską. Fascynuje mnie muzyka etniczna z różnych zakątków świata. Oj dużo by tu wymieniać...Muzyka jest dla mnie czymś ważnym, bo towarzysząc mi codziennie, kojarzy się z różnymi okresami w moim życiu. Poza tym posiada potężną moc porywania tłumów - gdy obcy sobie ludzie szaleją razem na koncercie po usłyszeniu jednej nuty ulubionej piosenki...no to jest to naprawdę COŚ. Zawsze robi to na mnie ogromne wrażenie.

2. CZYTAĆ - książki towarzyszą mi od najmłodszych lat. Z biegiem czasu mój gust literacki w miarę się ukształtował. Lubię czytać biografie, powieści historyczne lub po prostu książki historyczne. Nie przepadam chyba tylko za kryminałami. Aktualnie jestem w trakcie czytania książki Doris Lessing "Złoty notes".

3. GÓRY - uwielbiam chodzić po górach. Najczęściej są to Tatry, ale myślę, że niedługo przerzucę się na Bieszczady, bo w Tatrach przetarłam już szlaki. Przynajmniej te, które są na moje możliwości. Rysy, Orla Perć czy inne tego typu...jeszcze trochę mnie odstraszają.

4. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNĄ - tutaj wymienić muszę moje ulubione pływanie. Na basenie czuję się jak ryba w wodzie. Super sposób na relaks i dobre samopoczucie. Z gier zespołowych najbardziej lubię siatkówkę. Lubię też jeździć na rowerze, a ostatnio spodobała mi się joga. Myślę, żeby gdzieś się zapisać na tą jogę, ewentualnie na fitness, bo ma dużo z tańca - w końcu ruszamy się do muzyki :D

5. GOTOWANIE/JEŚĆ - i wszystko co z tym tematem związane. Lubie poznawać nowe przepisy, stąd też moje zamiłowanie do zbierania książek kulinarnych, oglądania programów o tej tematyce oraz czytanie blogów kulinarnych. Swego czasu myślałam nawet o studiowaniu technologii żywienia, coby zostać kiedyś dietetykiem, ale widocznie nie to było mi pisane. Marzyło by mi się posiadanie własnego lokalu, ot takiej małej kawiarni, miejsca podobnego do tego gdzie zawsze spotykali się bohaterowie serialu "Przyjaciele" (też zresztą mojego ulubionego :P).

6. MODĘ i tzw. VINTAGE- no, muszę przyznać, iż śledzę na bieżąco co jest "trendy", często bywam w sklepach...Ale nie jestem "fashion victim" ślepo podążającą za modą. Chyba mam jakiś tam swój styl. Lubię przedmioty z duszą, mogą być to rzeczy po babci, prababci. Wszystko co vintage jest jak najbardziej pożądane, jeśli tylko mi się spodoba. Lubię słuchać muzyki, która niekoniecznie jest "z moich lat", ubrania i dodatki "po babci" lub stylizowane czy inspirowane modą lat ubiegłych. Również wszystko do domu - ale to pewnie jak większość z was. Czasem to myślę sobie, że mogłabym cofnąć się w czasie :)

7. PODRÓŻE/NAUKA JĘZYKÓW OBCYCH - niestety jak na razie w marzeniach, wspomnieniach czy też opowieściach innych. Ale kiedyś będę podróżować. Myślę, że podróżowanie to rzecz na która najbardziej warto wydawać pieniądze. Co do języków obcych to wciąż uczę się angielskiego...Już od 13 lat i wciąż muszę dalej. Uczyłam się niemieckiego, francuskiego, ale obu tylko po 3 lata i efektów nie ma żadnych. Zawsze natomiast chciałam się uczyć hiszpańskiego i właśnie zaczęłam. Od początku wakacji robią to sama, z pomocą bardzo dobrej książki. Od października mam zamiar chodzić na kurs czego już nie mogę się doczekać.

8. FILMY - kocham oglądać dobre filmy, czytać recenzje, dyskutować na ich temat. Oglądałam chyba już baaardzo dużo filmów, ale na pewno są lepsi ode mnie w tej dziedzinie. Od czasu do czasu lubię zobaczyć coś dobrego w kinie.

9. SIEDZIEĆ PO NOCACH (co widać chociażby po tym, o której dodaje nowe posty), A POTEM SPAĆ DO POŁUDNIA (to konsekwencja zarywania nocki...szczególnie tego nie lubię, raczej preferuje drzemanie po południu, pod ciepłym kocykiem, po wypiciu gorącej herbatki)

10. MARZYĆ - z wiarą, że te marzenia kiedyś się spełnią :)

Nie zmieściłam się w 10, bo z chęcią wypisałabym jeszcze parę rzeczy, ale i tak się rozpisałam za bardzo ;)

Do zabawy zapraszam następujące dziewczyny:
-Abily Secretly z http://abilysecretly.blogspot.com/
-Mada z http://whiteattic.blogspot.com/
-Onja z http://onjahome.blogspot.com/
-Ania z http://po-nitce.blogspot.com/
-Alewe z http://poszukiwaniamoje.blogspot.com/
-Agutek z http://prettypleasure.blogspot.com/
-Ushii z http://ushiilandia.blogspot.com/
-Mia z http://wymarzonemiejsce.blogspot.com/
-Jerzy_nka z wietrzeneprzemeblowania.blogspot.com/
-Paula z http://justmydelicious.blogspot.com/

Zabawa fajna, liczę na odzew z Waszej strony. Chętnie sobie poczytam :)
Pozdrawiam!

2 komentarze:

  1. Cześć
    Miło mi Cię poznać.Bardzo dziękuję za zaproszenie do zabawy. I przepraszam. Chętnie bym wzięła w niej udział, ale jestem zawalona robotą. Ledwo mam czas pokazać kolejne prace na blogu - ja zawsze mało piszę (i prawie wcale o sobie, bo mój blog jest o urządzaniu domu, a nie o mnie), wolę wklejać fotki. Przepraszam, ale nie dam rady poinformować 10 osób o zabawie - zwłaszcza, że irytujące jest to, że dodatkowo trzeba wpisywać bezsensu hasło antyspamowe.
    Bardzo Cię przepraszam, mam nadzieję że wybaczysz mi. Idę malować lustra.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja dziękuję za zaproszenie, co prawda juz odpowiedzialam na zaproszenie Ani, ale to nie szkodzi. Dobrze,że napisalaś parę słów o sobie:)PS.zgadzam się z Jerzynką...najbardziej wkurzające jest wpisywanie hasła antyspamowego, mam bloga parę miesięcy i ani jeden spam się nie przyplątał i nie rozumiem dlaczego ludzie mający boga tak namiętnie utrudniają życię innym...może warto przemyśleć wyłączenie tej opcji???Ja np dużo bywam, komentuje i szkoda mi czasu na wklepywanie tych durnych hasełek.Pozdrawiam, daj znac kiedy przesylka dojdzie...

    OdpowiedzUsuń